World Time (عزبة الجربوعة)

Sunday, February 24, 2008

عم سعيد


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أزيكم ياأصدقائي اللي مش موجودين
ريلي أي ميس يو تو مطش

وبصراحة مش عارف أقولكم أيه بس كان لازم أجي واقولكم النهارده
لأني خنقتكم مني ومن حالتي لما بكون تعيس ومتضايق و"عايش في الاوهام " وحالتي بالبلى
فمش معقول بقى لما اكون منشكح ومبسوط والدنيا مش سايعاني ماقولكوش


النهارده أكتشفت اني أعرف واحد أسمه عم سعيد ( على فكرة عم سعيد ده من أعز أصدقائي) وهوا الميكانيكي اللي جنبنا

ممكن كده تقولوا الميكانيكي بتاعي

على فكرة عم سعيد ده ميكانيكي شاطر جدا مافيش عربية بتقف عنده نص ساعة على بعضها

بعد كده ياتولع يا اما تبقى حتت حتت كده

المهم

مش عارف ايه اللي خلاني النهارده افتكر عم سعيد ده وكل شوية ينط في دماغي المهم ان اللي فكرني بيه

اني ولأول مرة في حياتي يا خواننا





لأول مرة





أقدر أقولكم

















بكل أسف



































أني سعييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييد










سعيد لدرجة أني مش قادر أبعبر عن السعادة اللي جوايا دي

مش عارف أعمل ايه

ضحكت كتيييييييييييييييييييييييييييييير

وعيطت كتيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييير

ومشيت أكلم نفسي في الشارع لغاية أما الناس فكروني مجنون

ولسه سعيد وشايف اني معبرتش عن السعادة اللي جوايا

انا سعيد أكتر من عم سعيد اللي هوا اساسا أسمه سعيد وهوا دايما سعيد وده لأني شايف أني سعيد وان الناس كلها سعيدة
النهارده من سعادتي عزمت أمي على أتنين شكولاتة مش عارف اسمها أيه بس كانت حلوة
أمي لغاية دلوقتي مش مصدقة أني عزمتها عشان سعيد بس فاكراني عايز منها حاجة
يلا محدش عارف الخير فين
محدش عنده حاجة ممكن تتعمل لما الواحد يكون سعيد ؟؟؟





انا أول مرة يا خواننا بجد أحس أني سعيد بالشكل ده





انا بجد سعيد





سعييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييد





سي يو هابي





ان شاء الله





محدش عارف الخير فين

6 comments:

shimaa said...

بص انا هقولك أما تبقى سعيد تعمل اية بتقول 30مرة أنا سعيد قبل متنام فتنام تروح حالم اللى انت حققت الحاجة اللى كنت سعيد علشانها
بس
سهلة خالص
بس متنساش تعملها كل يوم قبل متنام على طول
يبقى كدة عندنا حاجتين الشاى
و30مرة انا سعيد

Hamada Object said...

أوامر حضرتك نافذة
بس هوا فيه مشكلة عايز أتأكد من حضرتك فيها
الشاي مع 30 مرة أنا سعيد يمشوا عادي ولا فيه أثار جانبية
أصل انا اسمع أن فيه ساعات يبقى دوا سكر مع دوا ضغط مثلا بيعملوا ألتهاب رئوي وفرح في المعدة وحاجات من دي
فمش عارف بقى أيه ظروف المواضيع دي
بس خير محدش عارف الخير فين

shimaa said...

لا بص مفيش اثار جانبية خالص
متخفش فى ناس كتيييييييييير بتعمل كدة
والاثر بيقبى بسيط
يعنى
بتتعود على كدة
بس
ولو مش عاجبك الدوا متخدهوش أيوة فى ناس بتعمل كدة
أما ميعجباش الدوا مش بتاخدة,
بس برضه
شوفت الحكاية بسيطة أزاى

Hamada Object said...

شوفي هوا المشكلة كده أتعقدت أوي
بس
برضه
أرجع وأقول محدش عارف الخير فين
خلاص انا هاجرب وأمري الي الله
بس برضه للمرة التانية
محدش عارف الخير فين برضه

فتوح أبو المفاتيح said...

الأول
صبااااحك سكر
صديق حبي وعمري
ان فرحان جدا جدا جدا
ومبسوط ليك أوي

احلى حاجة في الموضوع إن أوبجكت لما يكون مبسوط بيبقا عسول أكتر مما هو عسول
هديكي حتة كدا من كاظم
كنت بسمعها وانا بقرأ مقالتك الحلوة زيك

عينايَ ... شفتايَ ... أعصابي ... خيالي ... دمي
يبحثونَ عنها بين أحضاني
قلبوا الأثاثَ وضجوا حولَ صورتها
متظاهرينَ كشعبٍ خلفَ قضباني
نريدها اليوم شمعتنا ... حبيبتنا
لا زادَ ... لا نومَ ... عصياناً ... فعصياني

ممكن ميكونش ليها علاقة بحاجة
بس انا مبسوط ولما قريت مقالتك انبسط ليك أكتر
ههههه
خيييييير اوي
محدش عارف الخير فين
صح ولا ايه يا حمؤه ؟

Hamada Object said...

صباحك قشطة يا حاج فتوح وانا بحبك جدا جدا جدا وبموت فيك جدا وكل حاجة جدا جدا
وأشكرك الف شكر يا عسل على التعليق "الشديد" ده ويارب ان شاء الله كل الناس تبقى فرحانة كده زيي ويارب افضل فرحان كده طول العمر
أمين يا رب
وبعدين هوا الاخ كاظم ماله بس
عينايَ ... شفتايَ ... أعصابي ... خيالي ... دمي
هوا كان رايح يعمل تحاليل ولا ايه
محدش عارف الخير فين