World Time (عزبة الجربوعة)

Saturday, December 15, 2007

المجلة



مجلتي ...أخيرا علقت مجلتي (مش انا اللي علقتها ده صاحبي فتوح اللي علقهالي) ... بس المهم انها اتعلقت

وعشان تعلق مجلة يا صديقي العزيز ... لازملك خمستلاف وربعميت حاجة كده لازم تكون موجودة

أولا : لازم تفكر مرة وأتنين وتلاتة وخمسين قبل ما تقدم على هذة الفعلة الشنعاء (انا عن نفسي حرمت) ح

ثانيا : لازم تكون ممن يتمتع بالصبر وطول البال والبرود الشديد وعدم الثورة على أي شيء ممكن يحدث لأنك هتقابل مواقف لو انت مش بارد كده وهادي ممكن تنفجر منك لوحدك كده من غير ماحد يكلمك

الموضوع ياخواننا ان المجلة دي استغرقت فترة 3 اسابيع عشان تتمضي بس وفي الاخر ادوهالي أعلقها اسبوع واحد قبل ما تتشال عشان توضيبات الامتحانات وعالعموم بعد المعاناة وجمع التبرعات (قصدي التوقيعات) جت المفاجأة الا وهي ان فيه موضوع من المواضيع اللي انا كاتبها غير مطابق للمواصفات وده طبعا لأنه على حد قول الراجل اللي أعترض "شارب حبتين" (على فكرة توشيبا أحسن منه) ... فعلا ان "شارب" البلية ما يضحك

المهم المجلة نزلت والحمد لله وحسبنا الله ونعم الوكيل بعد ما شيلنا الموضوع الشارب المغضوب عليه وجبنا موضوع تاني على مقاس السيد المسئول ولا عزاء للنساء ولا الرجال حتى
المجلة عنوانها المسلسل رقم 7 بسترجع بالعنوان ده زكرياتي "الأليمة" في دورة التربية العسكرية والمواضيع بتتكلم عن كل حاجة في حياتنا بنمر بيها مش عن التربية العسكرية بس والمجلة 6 موضوعات (3 مقالات و3 شعر) و2 فول جاي في السكة
وأليكم المواضيع عشان لوحد عايز يكتب تعليق لا قدر الله
















أنا في انتظار تعليقاتكم زي ما أتفقنا وشكرا على حسن القراءة والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

No comments: